5 Mart 2015 Perşembe

2015 Kış Favorilerim II Kupakızınınmakyajı


Herkese merhaba bloguma yeniden hoş geldiniz. 

Mart ayının ilk yazısı Kış Favorilerim olsun istedim. Şubat Favorileri yerine kış favorilerimi yazmayı tercih ettim çünkü bu yazıda göreceğiniz çoğu ürünün incelemesini yapacağım ilerideki günlerde. Bunların içinden merak ettikleriniz varsa blogumu takip edin sırayla hepsini yorumlayacağım. Bu yazıda çok fazla ayrıntıya girmeden kısaca görüşlerimi paylaşıp detayları inceleme yazısına bırakacağım. Bunun dışında blogum daha çok yeni olduğu için tek bir ayı değil de daha kapsamlı bir zamanı yazmak istedim. Malum bir sonraki kış çoook uzak (: Ben lafı daha fazla uzatmayayım zaten oldukça uzun bir yazı olacak. Keyifli okumalar (:  


Ten ürünlerinden başlayalım. Fondöten yerine BB ya da CC krem, renkli nemlendirici tarzı ürünler kullanmayı daha çok seviyorum. Favorim ise bu iki bb ve cc kremi karıştırarak kullanmak.
Pure Beauty CC Krem' i ilk aldığımda her gün kullanıyordum ve çok da seviyordum. Ancak daha sonra cildime sürdüğümde homojen yayılmamaya, cildimden ayrı bir katman olarak durmaya başladı. Bu nedenle Maybelline Dream Pure BB Krem' i aldım. Bunun duruşu oldukça doğal hatta yüzüme dokunduğumda bir şey sürmemişim gibi hissettiriyor. Ama benim sarı alt tonlu cildime fazla pembe kaldı ki fotoğraftan da çok açık bir şekilde görebilirsiniz. Bu pembeliği kırmak için Pure Beauty ile karıştırmaya başladım ve bu şekilde kullanmayı çok sevdim.
 CC kremle sonradan anlaşamamaya başlamamızın nedeni de altına sürdüğüm nemlendiriciymiş 1 ay önce fark ettim. Çünkü ürünün zaten nemlendirici özelliği var. Altına da nemlendirici sürünce kusma yaptı sanırım. Şimdi nemlendirici olmadan kullanıyorum ve  çok mutluyuz. Orta kapatıcılıkta, cildime canlı bir görüntü veriyor. Tek sevmediğim özelliği bu canlılığı içindeki sim parçacıklarıyla veriyor olması... Çok fazla olmamakla birlikte pudralı bir yapısı olduğunu söyleyebilirim. Ben karma ciltliyim ve yağlanma problemi yaşamadım. Bendeki rengi Ivory.
BB kremden memnunum. Rengi dışında... Benim almak istediğim renk bir koyusuydu ama o kalmamıştı. Light rengini aldım ama dediğim gibi bana biraz pembe kaldı. Yağlı ciltler için üretilmiş bir bb krem ve yağlı ciltlerin memnun kalacağını düşünüyorum.


1 yıldır bitiremediğim pudra (: Evet 2014'ün ocak ayında almıştım ve bu yılın sonuna kadar yetecek ürün var hala (: Islak ve kuru olarak kullanılabiliyor. Islak olarak kullanmayı bir kere denedim bir daha da kullanmadım (: Hafif yapılı bir pudra, kapatıcılık özelliği az da olsa var, uygulamadan sonra un kurabiyesine dönmüyorsunuz, yağlanmayı kontrol altına alıyor ve enn sevdiğim özelliği cildin pürüzsüz görünmesini sağlıyor. Benim kullandığım 174 numarası.


Yine 1 yıldır bitmeyen bir ürün :D Ama bu bayağı dayanıklı çıktı ortasında açılma namına hiçbir şey yok (: Üstteki fotoğrafta gördüğünüz oyuk tırnağımla yapıldı (: Hoş, bir yıl boyunca her gün kullanmadım çünkü geçen yıl aktif aknelerim çok fazlaydı ve bronzer sürdüğüm zaman ortaya çıktıklarını hissediyordum. Toplamda 4-5 ay falan kullandım sanırım. Ancak bu kadar (: Mat bir pudra... Pigmentasyonu çok fazla değil ancak kötü de sayılmaz. Tamamen kahverengi değil hafif turunculuk içeriyor. Kontür yapmıyorum zaten günlük hayatımda yüzüme sıcaklık katmak için kullanıyorum. Bir de göz kapağımın katlanma bölgesine uyguluyorum. Kontür için başarılı olduğunu söyleyemem ama günlük kullanım için ben beğeniyorum. Dürüst olmak gerekirse bundan başka bronzer denemedim. Çünkü bronzer kullanmayı çok sevmiyordum ama son 3 aydır bağımlı olduğumu söyleyebilirim. Beyaz tenlilerin genel olarak vazgeçilmez uygulamaları sanırım (: Bronzersız eksik hissediyorum şimdi.


Allık denilince akla gelen ilk isimlerdendir The Balm' ın Hot Mama' sı. Sanırım artık herkeste var. Bronzer kullanmaya başladıktan sonra allık kullanmayı bırakmıştım çünkü ikisinin üst üste görüntüsünü pek sevmiyorum. Ama bu hafta yeniden kullanmaya başladım. Hem allık hem aydınlatıcı olarak kullandığım ve çokça sevdiğim bir ürün. İçinde minik altın yansımalar var ve rengi her makyajla yakışacak türden.  Pigmentasyonu çok iyi bu yüzden fırçaya azar azar alıp fazlasını da attıktan sonra güzel karıştırma yapan bir fırçayla uygulamada fayda var. Ben bronzerın üst kısmına değil de tam elmacık kemiklerimin üstüne çok çok hafif uyguluyorum. Bu şekilde kullanmayı daha çok sevdim.


Güzel karıştırma yapan fırça dedik Real Techniques' in Blush Brush (Allık Fırçası)' ından bahsetmeden olmaz. Ben bu fırçayla bronzer, pudra ve allık uyguluyorum. Evet üçünü de aynı fırçayla uyguluyorum. Kılları kısadan uzuna doğru gittiği için konik şeklinde bir fırça ve bu nedenle dağıtma/karıştırma işlemlerini çok güzel yapıyor. Hafif uygulama yapması sebebiyle de allık, pudra veya çok pigmentasyonlu ürünleriniz için ideal. Benim sağ kolum kendisi, en sevdiğim makyaj fırçam (:


Tabii Blush Brush' ın bir de kardeşi var (: Expert Face Brush... Bu fırçayı da bb ve cc krem karışımımı yüzüme yaymak için kullanıyorum. Güzel bir şekilde uyguluyor. Sıvı formlu ürünleriniz için rahatlıkla kullanabilirsiniz.



Renkli kısımlara geçme vaktidir (:
Önce göz kalemleri... 2 tane çoook sevdiğim göz kalemim var. Golden Rose Dream Eyes 405 numaralı beyaz göz kalemi... Rengini tek seferde veren, kalıcılığı orta düzeyde bir göz kalemi. Benim çok çabuk yaşaran gözlerimi tahriş etmedi. Yaşartmadı, kızartmadı. Her gün göz içlerime kullanıyorum. Gözlerime aydınlık bir ifade kazandırıyor ve daha büyük gözükmelerini sağlıyor.
Avon Super Shock siyah göz kalemi; bu kalemin tereyağı gibi kıvamını, gün boyu kalıcılığını, simsiyah rengini, akma, bulaşma yapmadığını duymayan kaldı mı ? Kaldıysa öğrensin. Duyanlar duymayanlara söylesin (: Başka da bir şey yazmama gerek yok diye düşünüyorum.


Sizin için de göz makyajının tamamlayıcısı maskara mı ? Benim için öyle (: Ve bu ikili sayesinde göz makyajım artık kusursuz. Loreal Volume Million Lashes Excess maskara; Kirpikleri uzatıp hacim veriyor. Birkaç saniye içinde sabitleniyor ve tüm gün öylece kalıyor. Benim sağ gözümün kirpikleri uzun ama sol gözümün kirpikleri kısa (: Bu yüzden maskara alırken çok zorlanıyorum. Uzun kirpiklere ne sürsen güzel duruyor zaten. Ben de denerken hep sol gözümde deneyip istediğim etkiyi yakalarsam satın alıyorum.
Avon Big&Daring Volume Mascara; Suya dayanıklı, kirpikleri birbirine yapıştırmadan tek tek ayırarak birazcık uzatıp hacim veren bir maskara. Bu ikiliyi de beraber çok seviyorum.


Dudak kalemleri benim için makyajda çok önemli rol oynuyorlar. Rujun kalıcılığını artırıp dağılmasını önlediklerinden ben çok kullanıyorum. Hatta ruj yerine sadece dudak kalemi de kullandığım oluyor. Bu kış en çok kullandığım 3 dudak kalemi yukarıda gördüğünüz şekilde.
Avon Glimmerstick Pink Bouqet; kalıcılığı en başarılı dudak kalemleri bence Avon' unkiler. Dudakları kurutabiliyor kullanmadan önce lip balm uygulamak şart. Pink bouqet rengi de günlük kullanıma çok yakıştırdığım bir pembe tonu. Önce dudaklarımı çerçeveleyip sonra içini doldurup genelde tek başına kullanıyorum.
Essence Lipliner 06 Satin Mauve; Kahve-lila bir renge sahip. Avon' a göre daha kremsi. Kalıcılığı orta denilebilir. Kışa çok yakıştırdığım renklerden ancak benim dudaklarımda liladan çok kahve durduğu için çok soluk gösterdiğini düşünüyorum bu yüzden üstünden pembe renkli bir ruj ya da lip balm ile geçmeyi tercih ediyorum.
Note Lip Pencil 01 Sandy; Tamamen ten rengi... Yine kurutmaya meyilli, yumuşaklığı önceki ikisinin arasında, kalıcılığı orta seviye... Dudaklarımı biraz daha ön plana çıkarmak için çerçevelemede kullanıyorum. Tüm dudağıma uygulamayı sevmiyorum ölü gibi gösteriyor.


Kışın soğuk havaları için aldığım ancak hevesimi sadece evde sürerek alabildiğim Flormar' ın Revolution Perfect Lipstick serisinden R16 Burgundy Mission isimli ruju... Fotoğrafta rengi kırmızı çıkmış ama kendisi elime uyguladığım fotoğraftaki renge daha çok benziyor. Tam rengi alamadığım için renklerle oynamak durumunda kaldım. Bordo-mürdüm bir rengi var. Üst üste sürdüğünüzde daha da koyulaştırabiliyorsunuz. Pigmentasyonu çok başarılı, tek katta opak renk veriyor. Dudaklarınızda durdukça matlaşıyor. Kurutma eğilimde değil hatta nemlendiriyor. Kalıcılığı on numara beş yıldız.


Bu kuru dudaklarla olmazsa olmazım Baby Lips Cherry Me. Nemlendirmesini, hafif renk vermesini çok seviyorum. Bittikçe alacağım. Daha detaylı yazısı için tık tık.


Kuru dudaklarımı kış soğuklarından korumak için tek yardımcım Blistex Medplus. Mentol ihtiva ediyor ve bu sayede dudaklarınızın yatışmasını sağlıyor, ferahlatıyor. Özellikle dudaklarınızda yarıklar oluşmuşsa kesinlikle bakmalısınız. Genelde geceleri bolca uyguluyorum ama gün içinde de uygulamaktan çekinmiyorum. Kavanozlu olduğu ve parmakla sürmeniz gerektiği için pratik olmayabilir ama ben sürekli ellerimi yıkadığımdan gün içinde parmaklarımla uygulamada sıkıntı yaşamıyorum.


Nemlendiricilere geçtiik (: Vaseline' in jel nemlendiricisi olarak geçiyor ama bildiğiniz vazelin aslında. Kuru hissettiğim her yere sürüyorum özellikle dudaklarıma, ellerime ve ayaklarıma. Yumuşatamayacağı yer yok galiba. Çok kuru ciltli iseniz yüzünüze bile uygulayabilirsiniz.


Ellerim zaten çok kuruydu bu sivilce ilacı sağolsun daha da kuruttu. Önceden sadece Arko' nun klasik el kremi ile nemledirebiliyordum şimdi o da yetmiyor. Günlük kullanım için hızlı emilen bir el kremi arıyordum ama çoğunu ellerime sürdüğümde yakıyor ve daha kötü hale getiriyordu. Bir gün annemin dolabında bu kremi gördüm ve denedim. Yakacak diye beklerken hiç de öyle olmadı ve yumuşacık yaptı ayrıca çabucak emildi. Tırnak bakımı konusunda pek bir şey fark etmedim o yüzden ne desem yalan olur, yorumsuzum.


Ah bu maske ahh bu maskee... <3 Saçlarını nemlendirmek, bakım yapmak ve uzatmak isteyen herkes bu maskeyi çok sever. Ben saç nemlendirme konusunda takıntılı olunca bu maskeye de takıntılı oldum. Çok seviyorum kendisini resmen aşk yaşıyoruz. Saç diplerine bile uygulasanız yağlandırmıyor ve ağırlık yapmıyor. Detaylı bir yazı gelecek beklemede kalın.


Cildim kurumaya başladığı için bir nem maskesi alma isteğindeydim. Tam o anda Avon' un bu kış maskesini gördüm ve sipariş ettim. Nemlendirmesi oldukça güzel. Etkisi bir günlük değil. Severek kullanmaya devam edeceğim.


Normalde bu kremin karmadan yağlıya dönük ciltler için olan yeşil renklisini kullanıyordum. Ancak cildim kuruduğu için kuru ve çok kuru ciltler için olanını tercih ettim bu kez. Yeşil krem daha jel bir yapıya sahipken bu pembe olan çok daha yoğun, balsam kıvamında... Nemlendirmesini başarılı buldum. Her gece yatmadan önce yüzüme ve boynuma uyguluyorum. Kokusu da çok güzel kamelya yağı içeriyormuş. Hızlı emiliyor ve yüzünüzde ağırlık hissettirmiyor. Şöyle ilginç bir şey var ki karmadan yağlıya dönük ciltler için olan kremi gece sürdüğümde sabaha hala yüzümde nemi hissediyordum. Fakat bu krem kuru ve çok kuru ciltler için olduğu halde sabah kalktığımda hiç kremden kalan bir tabaka hissetmiyorum. Normalde tam tersi olmasını beklerdim, ilginç... (:
Ve nemlendirici dosyasını kapatıyoruz.


Her banyodan sonra kullandığım ısıya karşı koruyucu sprey... Saçlarımı banyodan sonra kurutmak zorundayım yoksa boynum tutuluyor maalesef. Isıl işlem uygulamak istemiyorum ama bu zorunlu olduğu için saçlarımı korumaya alarak ısı uygulamasına geçiyorum. İşini layıkıyla yapan bir ürün... Saç bakımında iki favorim daha var. İkisinin de yazısı blogda mevcut. Buradan ve buradan detaylıca okuyabilirsiniz.



Parfumevi.com.tr' den aldığım ve yazısını şurada yazdığım parfümevi ismiyle Nitrogen gerçek adı ile Nina Ricci Nina şubat ayında en çok kullandığım parfüm oldu. Yedekleme çalışmalarına başladım bile (:


Kozmetik ve bakımı bitirdik. Bunun dışında bir de günlük yaşantımda kullanmaktan zevk aldığım bir şey paylaşmak istedim. O da bu üzerinde koca göbüşlü bir penguen resmi olan kupam (: Tantitoni' den geçen yılbaşında almıştım. Bu bardakla özellikle sıcak çikolata içmeyi seviyorum çünkü bayağı geniş ve bu da bi dolu sıcak çikolata demek oluyor (:


Epey uzun bir yazıydı. Yazmaya vakit bulamadığımdan 4 gün sürdü zaten. Sürekli aklım bu yazıda kaldı ama istediğim güne yetiştiremedim yine de. Blog yazıları için bir kaç gün belirlemeyi düşünüyorum diğer türlü olmayacak.
Okuduğunuz için çok teşekkür ederim. Umarım faydalı bulduğunuz bir favoriler yazısı olmuştur. Başta da söylediğim gibi bahsettiğim ürünlerin tek tek incelemeleri gelecek çok yakında. Söylemek istediğiniz her şey için yorum kısmına bekliyorum.
Gününüz güzel geçsin. -xoxo 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder